De eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van Fiona Scheen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Boskoop, Nederland van Fiona Scheen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Fiona

15 Januari 2014 | Nederland, Boskoop

Na een hele week leuke dingen doen zoals uit eten gaan, lunchen en bowlen was het dan tijd voor het echte afscheid. Na een boekje gekregen te hebben met daarin allemaal super verhalen van mijn dierbaren dat Chantal en mijn moeder geregeld hadden konden we dan eindelijk de lucht in. Het afscheid ging me makkelijker af dan gedacht! Ik heb dan ook nog niet het gevoel dat ik langer dan een week weg blijf. In het vliegtuig hebben we 9 uur lang:
- Muziek geluisterd
- Verhaaltjes die jullie geschreven hadden gelezen! (Super bedankt!)
- Drankjes gedronken
- Geluncht
- Ijsje gegeten
- Avond gegeten.
Ik dacht dat ik geen moeite had met lui zijn maar 9 uur 'niks' doen is toch niks voor mij.

Na aankomst hebben we nog een uur gereden naar ons huisje. Onze huisbaas nam ons gelijk mee naar een supermarkt en heeft ons de buurt laten zien. 23.30 (Surinaamse tijd) lagen we dan eindelijk lekker in bed! De 1e nacht was wat onrustig. Ik als insectenliefhebber (NOT) heb het hier zwaar met kakkerlakken die hier in de avond vooral lopen! hah! Gelukkig is Lisa een held met insecten en verwijderd zij ze.

Dinsdags hebben we lekker genoten van het weer en hebben Suriname verkend. Erg warm hier! Maar we mogen niet klagen! Lekker geluncht en uit eten geweest. Vandaag hebben we onze fietsen gehaald en hoeven we wat minder ver te lopen en minder vaak de taxi te nemen! Morgen op naar onze stages! Ik heb er zin in!

Tot snel!

Liefs Fiona

  • 15 Januari 2014 - 22:16

    Mama:

    Ha meis, wat fantastisch allemaal. Een hele andere wereld en zo snel al dat jullie je plekkie gevonden hebben. Fijn dat de reis zo goed is gegaan. Het is vreemd dat je zo ver weg bent maar met appen en Skypen lijkt het toch of je in de buurt bent.
    We genieten met jullie mee. Vooral genieten en succes morgen met je eerste kennismaking met je stage school en je stage kindjes. Het zijn vast droppies om te zien, groep drie dan zijn ze nog zo leuk.
    Een hele dikke knuffel van ons en natuurlijk ook van Siep en Puck die het niet snappen dat ze je wel horen op Skype maar je niet zien.
    Kus mama

  • 16 Januari 2014 - 19:51

    JOS EN JOLANDA:


    He Fiona wat leuk zo'n website !!!!
    We hebben de foto's al gezien van je kamer ziet er goed uit.
    Geniet zoveel je kunt. voor je het weet ben je weer terug.
    Groet van uit t natte Nieuwkoop

  • 16 Januari 2014 - 20:51

    Jolan:

    Hoi Fiona, Wat leuk om zo te kunnen volgen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt. Gelukkig zijn de eerste indrukken positief. We gaan je zeker volgen en zullen ook wat van deze kant laten weten.
    Voor nu hou je goed meis en geniet ervan!!! Grt. Jolan

  • 16 Januari 2014 - 21:52

    Judith :

    He avonturiester
    Een hele onderneming hoor maar zo maak je nog eens wat mee.
    Ik ben Nederland bijna nooit uitgeweest.
    Zit er veel tijdsverschil tussen met Nederland?
    Klein klasje las ik,10 kindjes anders dan hier met meer dan 20.

    Nou voorzichtig en genieten van de andere cultuur.

    Groetjes uit Friesland

  • 16 Januari 2014 - 22:07

    Fiona Scheen:

    Leuk hoor om jullie zo op de hoogte te houden en berichtjes terug te krijgen! Bedankt ik ga zeker genieten!! (Het Surinaamse leventje bevalt me tot nu toe erg goed!!) Er zit nu 4 uur tijdsverschil tussen Nederland! Het is hier nu 18.06!! :-)

  • 30 Januari 2014 - 22:19

    Nel:

    Hoi Fiona, hoe gaat het met je daar in Paramaribo? Jullie waren wezen stappen van het weekend hoorde ik van je moeder. Leuk hoor dat je daar ook gezellig uit kan gaan.Vroeg me af of je nog iets heel goed kan gebruiken voor je school zodat ik het kan opsturen of tzt met je ouders meegeven. Nou meid succes hoor! Veel groetjes uit Boskoop Liefs Nel

  • 04 Februari 2014 - 23:37

    Fiona Scheen:

    Hoi Nel!
    Het gaat hier super. Het begint steeds meer te wennen en het relaxte wat de mensen hier hebben beginnen wij ook te voelen!
    Ik vind het nog lastig te zeggen wat ze op mijn school heel erg nodig hebben. De leerlingen moeten altijd zelf zorgen voor papier, knutselmaterialen, schriften enz. Dit wordt (vanwege geld of een regeling) niet geregeld door de scholen zelf zoals we in Nederland gewend zijn. Ik vind het lastig om een ECHT goed doel verder nog te geven. Mensen zijn hier ook gewoon heel tevreden met wat ze hebben en zijn niet zulke geldjagers zoals vele Nederlanders haha! Ik houd mijn ogen anders nog even goed open!

    Groetjes Fiona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Boskoop

Fiona

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 8025

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 13 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: